T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
В марте 2011 г., когда начались беспорядки в Сирии, и по сей день увеличивается число беженцев из Сирийской Арабской Республики (Сирия) в Турцию в поисках международной защиты. Наша страна обеспечивает данных граждан «временной защитой». Наша страна обеспечивает данных людей «временной защитой». Быстрый рост нарушения прав человека в Сирии, который возник с 2012 года, принес с собой и драматическое увеличение нужды в гуманитарной помощи. Для сирийских граждан, на которых оказали воздействие внутренние беспорядки в Сирии, Турецкая Республика, имеющая с Сирией исторические, культурные и соседствующие связи, следовала политике «открытой двери».
Турция в результате этого гуманитарного кризиса, из-за волн миграции, в 26 центрах временного жилья, установленных в 10 городах, разместила 256 971 сирийцев. Из-за отсутствия мира и безопасности в Сирийской Арабской Республике срок пребывания сирийцев под временной защитой в нашей стране был продлен, что привело к необходимости обеспечения социальной сплоченности. В результате выполнения этого требования людям была оказана поддержка в продолжении их жизни за пределами центров временного размещения, и по состоянию на 16 сентября 2020 г. 59 877 сирийцев, находящихся под временной защитой, размещены в 7 центрах временного размещения в 5 провинциях. Кроме того, 3559 041 сирийец, находящийся под временной защитой, проживает за пределами центров временного размещения. Большинство сирийцев в Турции - выходцы из региона, прилегающего к сирийско-турецкой границе. Эти регионы также являются регионами интенсивных конфликтов.
В лагерях для всех детей школьного возраста, оказываются образовательные услуги, в том числе дошкольные учреждения, и медицинские услуги, равные тем, которые оказываются турецким гражданам. Для сирийцев, входящих в охват временной защиты, также предусмотрены центры обучения для взрослых, а тем, кто не владеет профессией, предоставляются возможности приобретения профессии, достижения достаточного уровня навыков и умения. Турция предоставляет сирийцам не только временное размещение, но и готовит беженцев к послекризисному периоду. Для установки и эксплуатации центров временного размещения были созданы справочные стандарты, таким образом, удалось достичь сходства условий во всех центрах размещения. В то же время данные стандарты были созданы в качестве стандартов, которые будут использоваться и в центрах оказания помощи во время природных бедствий, которые могут произойти.
Исходя из своей исторической миссии, Турция не осталась равнодушной к нечеловеческому обращению, и стала самой щедрой страной, которая оказывает сирийским гражданам гуманитарную помощь в связи с трагическими событиями; помощь оказывается в различных провинциях и центрах временного размещения как внутри границ Турции, так и в пределах границ Сирии, в различных населенных пунктах, где также присутствуют центры временного размещения.