T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
|
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

Две ключевые инновации в регулировании миграционных процессов
Было подчеркнуто, что в рамках политики Турции в сфере регулируемой миграции особое внимание уделяется инициативам, направленным на привлечение студентов и квалифицированной рабочей силы. Глава Президентства по управлению миграцией Хюсейн Кёк отметил:
'Наша политика в области регулируемой миграции разработана с целью содействия привлечению в страну квалифицированных специалистов, международных студентов и иностранных инвестиций.''
В этой связи он привел примеры реализованных мер:
В рамках подписанного протокола между нашим Президентством и Советом по высшему образованию (YÖK) процедура подачи заявлений на вид на жительство для иностранных студентов университетов была значительно упрощена. Еще одной важной инициативой является предоставление иностранным гражданам возможности подавать заявления на вид на жительство через нотариальные конторы.
Регулируемое направление на получение разрешения на работу в рамках борьбы с незарегистрированной занятостью
Глава Президентство по управления миграции, говоря о роли разрешений на работу в рамках политики регулирования миграции, использовал следующую формулировку:
В целях борьбы с нелегальной занятостью и поощрения легальной занятости иностранцы, желающие работать в нашей стране, направляются на получение разрешения на работу.
Пятиточечная модель борьбы с нерегулируемой миграцией
Глава Президентство по управления миграции представил стратегию Турции в сфере противодействия нерегулируемой миграции следующими словами:
'Турция осуществляет пятиточечную стратегию борьбы с нерегулируемой миграцией, начиная с страны происхождения и завершая в ней же. Эта стратегия включает меры по решению проблемы у источника, эффективное обеспечение охраны границ, своевременное выявление нарушителей внутри страны, противодействие нелегальной рабочей силе и функционирующие механизмы возврата.''
Мобильный миграционный пункт функционирует во всех провинциях Турции
Одним из ключевых аспектов презентации стала система «Мобильный миграционный пункт». Было подчеркнуто, что данное нововведение является уникальным в мировом масштабе:
'В июле 2023 года была инициирована реализация программы «Мобильный миграционный пункт». Этот уникальный в мировом опыте проект впервые был внедрен в Стамбуле. На текущий момент функционируют 375 мобильных миграционных пунктов, обеспечивающих обслуживание всех 81 провинции Турции.''
В результате стратегической и последовательной борьбы с нерегулируемой миграцией:
'Наша страна перестала быть транзитной и целевой территорией для нерегулируемой миграции. В настоящее время маршруты нерегулируемой миграции в мире изменились.''
© 2025 Präsidentschaft für Migrationsverwaltung