T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Народные восстания и протесты, произошедшие в Арабских странах, оказали возедйствие на весь регион, в первую очередь, на Тунис и Египет, и перешли на Сирию с 15 марта 2011 г.
В результате внутренней смуты и столкновений в некоторых регионах страны, где царит хаос, сотни людей получили ранения, и сотни людей погибли.
В результате роста гуманитарного кризиса в Сирии, у наших границ стали отмечаться миграционные потоки. Передвижение 300-400 сирийских граждан 29.04.2011 в городе Хатай, район Яйладагы по направлению к пограничной зоне Джилвегозю стало первой массовой миграцией из Сирии в Турцию. Во время данного миграционного процесса стали приниматься необходимые меры: 252 гражданина Сирии были приняты через границу, им предоставили размещение в спортивном салоне города Хатай, и предоставили питание. Прежде всего, выполняется поверхностный обыск въехавших граждан из Сирии, затем, если у них есть удостоверения личности, в присутствии переводчика регистрируются данные сведения, если удостоверений личности нет – информация регистрируется со слов заявителей.
С учетом мер, принятых против массовых потоков, с которыми столкнулась Турция, была произведена необходимая работа. По окончании данных процедур 30/03/2012 г. Министерство внутренних дел ввело в действие «Директиву о приеме и размещении лиц без гражданства, которые проживали в Сирийской Арабской Республике, и граждан Сирии, прибывших в Турцию в целях получения убежища».
Согласно Директиве, экстренная защита, которая возникает в случае массовой миграции, состоит из обеспечения доступа в страну в целях восполнения потребностей, следования принципам отказа от обратной отправки в место, где имеется риск притеснения, предоставления временной защиты, подразумевающей обеспечение минимальных основных стандартов по защите прав человека. В имеющемся законодательстве режим временной защиты не прописан на законном уровне, и в пункте 91 под названием «Временная защита» Закона «Об иностранцах и о международной защите» он определен следующим образом:
(1) Иностранцам, которые не могут возвратиться назад свою страну, из которой им пришлось выехать, которые прибыли в ходе массовой миграции в целях найти экстренную и временную защиту, или которые пересекли нашу границу может быть предоставлена временная помощь.
(2) Прием данных лиц в Турции, их пребывание в Турции, права и обязанности, процедуры при выезде из Турции, меры, которые будут приниматься против массового передвижения, координация и сотрудничество между национальными и международными учреждениями и организациями, функции и полномочия предприятий и учреждений, которые будут задействованы в центре и провинции, будут регулироваться постановлением, изданным Президентом.
Среди функций главного управления миграционной службы:
•Выполнять функции секретариата Совета миграционной политики и исполнять решения
• В обязанности Главного Управления Миграционной Службы входит выполнение работ и процедур, связанных с временной защитой.
В результате работ нашего главного управления по составлению директивы, связанной со временной защитой, на основании пункта 91 Закона «Об иностранцах и о международной защите», была создана Директива «2014/6883 от 13/10/2014 «О временной защите».
[1] http://www.kizilay.org.tr/dosyalar/1346248655_26.29082012_SURIYE_KRIZ_FAALIYET_RAPORU.GENEL26S.pdf, s.2.
[2] TBMM Комиссия по изучению прав человека утвердила Исследовательский отчет в отношении палаточных городов в нашей стране, в которых были размещены сирийские граждане на собрании 15.02.2012 – 24-ый период, 2й год издания закона, 2012, s.2.