T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Сегодня миграционные потоки которые приобрели международный характер, занимает первое место в повестке дня с их политическими, экономическими, социальными и культурными аспектами не только в принимающих странах, но и во всех регионах, где ощущается глобализация. Таким образом, рассматриваемые человеческие движения оказывают серьезное влияние на общество и стала основным фактором, определяющим международные отношения и политику. Турция расположенна на важных транзитных маршрутах и в тоже время является одной из стран, расположенных в фокальной точке указанных перемещений населения. Наиболее конкретным примером этого является значительное увеличение числа иностранцев, приезжающих в нашу страну для различных целей. В течение одного года, число иностранцев, въезжающих и выезжающих в Турцию достигло почти 340 миллионов людей, число иностранцев, проживающих в нашей стране превысило 5 миллионов.
Для иностранцев Турция является естественным мостом, соединяющим восток и запад благодаря своему географическому положению. Наиболее важной причиной такой ситуации является геополитическое значение Турции. Учитывая миграционные маршруты, Турция является естественным мостом, соединяющим Восток и Запад для иностранцев благодаря своему географическому положению. Другой причиной этого является растущая экономическая мощь Турции и политическая стабильность.
Положение Турции как «транзитной страны» с точки зрения миграционных движений за последние годы претерпело некоторые изменения, поэтому наша страна также стала «целевой страной».
В этом контексте, с точки зрения эффективного решения проблем миграции, таких как примеры в мире, необходима компетентная институциональная структура, оснащенная надежной инфраструктурой и квалифицированным персоналом, ориентированным на права человека, который разрабатывает и осуществляет стратегии и текущую политику. По этим причинам, Турция ввела новые правила для определения и реализации более эффективной политики в области миграции. Важнейшим из этих правил является Закон № 6458 «Об иностранцах и международной защите», который вступил в силу после опубликования в «Официальных ведомостях» от 11.04.2013 и пронумерован 28615.
Закон об иностранцах и международной защите обеспечил права мигрантов и лиц, ищущих международную защиту, путем обеспечения эффективного управления убежищем и миграцией на прочной правовой основе. Благодаря этому закону правовые рамки прав мигрантов и беженцев приведены в соответствие с международными стандартами. В соответствии с этим законом Главное Управление Миграционной Службы нацелена на создание организаций в 81 провинции, 148 районах и за рубежом.
Главное Управление будет осуществлять свою деятельность по выполнению работ и сделок по вопросам миграционной политики и реализации стратегии, по обеспечению координации между соответствующими учреждениями и организациями, по операциям въезда иностранцев на территорию Турции и пребывания в Турции, выездов и депортации из Турции, международной защиты, временной защиты и по вопросам защиты жертв торговли людьми.